Hittanóra távoktatásban

A pár nappal ezelőtt bevezetett távoktatási forma hirtelen új kihívások elé állít minden iskolát, tanárt és diákot – közöttük a hitoktatásban résztvevőket is. Ennek a kihívásnak legalább néhány kérdésével szeretnénk szembenézni közösen, ezért az erre a napra tervezett továbbképzést az egyetem kötelező bezárása ellenére mégsem hagyjuk ki, hanem online formában építjük a távoktatásban megvalósuló hitoktatás kérdései köré.

Program:

  1. március 20.

13.45-14.00

bejelentkezés

14.00-15.30

Beszélgetés a hittanóra távoktatásban történő megvalósításáról: pedagógiai és valláspedagógiai szempontok // Seres-Busi Etelka és Kodácsy-Simon Eszter

15.30-16.00

szünet

16.00-18.00

A digitális oktatás alapjai // Papp-Danka Adrienn

  1. március 21.

9.45-10.00

bejelentkezés

10.00-13.00

A digitális oktatás alapjai // Papp-Danka Adrienn

Digitális oktatás alapjai // Papp-Danka Adrienn (digitális pedagógiai szakértő )

Megismerkedünk néhány digitális tanítási eszköz alapjaival (kezdő szintről indulva), melyeket a hittanóra sajátosságaira tekintettel válogattunk össze.

Keretrendszer, ami összefogja az online tanulást-tanítást: Google Classroom

Eszközök ismeretek közvetítéséhez, rendszerezéséhez, tanulástámogatáshoz:

  1. Élő videó valós időben - zoom.us 
  2. Konzerv videó készítése otthon - zoom.us 
  3. Prezentáció készítése hangalámondással
  4. Dokumentumok megosztása (Word, Excel, PPT) - drive.google.com

Eszközök gyakorláshoz, előzetes ismeretek feltárásához:

  1. Dokumentumok közös szerkesztése (Word, Excel, PPT) - drive.google.com
  2. Szókártyák készítése gyakorláshoz - quizlet.com
  3. Gondolattérkép készítése - mindomo.com
  4. Interaktív gyakorlófeladatok - learningapps.org és wordwall.net

Eszközök ismeretek elsajátításának ellenőrzéséhez, értékeléséhez

  1. Online teszt - redmenta.com
  2. Szókártyákból teszt - quizlet.com
  3. Online teszt - forms.google.com 
  4. Online teszt - socrative.com

Beszélgetés a hittanóra távoktatásban történő megvalósításáról: pedagógiai és valláspedagógiai szempontok // Seres-Busi Etelka (pedagógus, pszichológus) és Kodácsy-Simon Eszter (teológus, hittanár)

Hogyan tervezzem meg a jövő heti hittanórámat? Milyen úton tartsam a kapcsolatot a hittanosaimmal? Hogyan jelenjek meg egy digitális hittanórán, és miként adjam át az üzenetet? Egyáltalán, megváltozik-e a hittanóra üzenete a távolléti oktatásban? És mi lesz a közösségélménnyel, a lelki dimenzióval, és a hittanóra számos más specifikumával, mint például egy szövegbe való belehelyezkedéssel?

A bennünk felmerülő számos kérdés közül ez csak néhány példa. Ilyenekre és hasonlókra keressük a választ közösen egy számunkra is új helyzetben, melyekre két hittanórával ezelőtt még legfeljebb távoli jövőként gondoltunk.

Időpont: 2020. március 20-21.

Forma: digitális távoktatás. A részvételhez szükséges technikai eszközök: mikrofonnal rendelkező laptop vagy számítógép. A résztvevőknek e-mailben elküldjük az online továbbképzés kapcsolattartásának formai tudnivalóit, és az előzetes készülés anyagait (linkeket, videókat).

Jelentkezési határidő: 2020. március 19. 12:00

Jelentkezés:

Maximális létszám: 30 fő

A jelentkezés elfogadásáról az egyetem válaszlevelet küld! Ha nem érkezne időben válasz, kérjük, küldje újra a levelét, mert előfordulhat, hogy az email nem érkezik célba (spam-be kerül, stb). A jelentkezés csak a megerősített válaszlevéllel érvényes.

A jelentkezéssel egy időben kérjük, hogy küldjék meg a témához kapcsolódó legfontosabb három kérdésüket is!

A jelentkezéseket a beérkezések sorrendjében tudjuk elfogadni a meghatározott létszámig. Elsősorban evangélikus hitoktatóknak és lelkészeknek biztosítunk most helyet, de a határidő után fennmaradó helyeket más pedagógusoknak is szívesen adjuk oda.

A továbbképzésen való részvételről igazolást küldünk a MEE Országos Iroda felé. Kérjük, csak azok a pedagógusok jelezzék igényüket igazolás kiállításáról, akik nem az egyházi, hanem az állami pedagógus-továbbképzési rendszerben gyűjtik kreditjeiket (ők a 120 órás továbbképzési rendszerükben a „nem akkreditált” továbbképzésekből gyűjthető alegységben tudják elszámolni ezt a továbbképzést).

Igény esetén később haladóbb szintű továbbképzést is szervezünk.

Dr. Kodácsy-Simon Eszter

Evangélikus Hittudományi Egyetem, Valláspedagógia Tanszék